wtorek, 7 maja 2013

Weekendowe wydarzenia

W sobotę 4-go maja z okazji rocznicy deklaracji Schumana (twórca idei utworzenia wspólnej Europy - organizmu, który miał zapewnić utrzymanie pokojowych stosunków na Starym Kontynencie) i okazji festiwalu Europy, instytucje Unii Europejskiej były otwarte. 



W sobotę mieliśmy cudowny, słoneczny dzień także nie mogłam ominąć przyjemności zwiedzenia budynków, które już z zewnątrz robią wrażenie za każdym razem kiedy przechodzi się obok, a co dopiero wewnątrz :) Jeśli chodzi o budynek Komisji Europejskiej byłam bardzo zawiedziona, ponieważ nie za wiele można było zobaczyć, otwarty był tylko pierwszy poziom w dodatku nie całkowicie. Największą frajdę miały dzieciaki, ponieważ dla nich zorganizowanych było sporo atrakcji. Były konkursy i zabawy, można było zasięgnąć informacji na temat Unii, krajów do niej przynależących i nie tylko. Największe wrażenia były w budynku Parlamentu Europejskiego, chociaż kolejka do wejścia była ogromna nam fartem udało się wejść szybciutko:), praktycznie cały budynek można było zwiedzić, otwarte były również niektóre sale obrad co możecie zauważyć na zdjęciach.

Budynek Komisji Europejskiej


Budynek Rady Europejskiej

...i w środku a raczej holu, niestety tutaj nie było szału :)

Idąc dalej do Parlamentu, mamy piękny park Leopolda.


Budynek Parlamentu Europejskiego






Nie mogłam się powstrzymać :)


Moje oczka skupiły się również na obrazach, które wisiały na korytarzach, zdjęcie jednak nie odzwierciedla zbytnio kolorów.


Mała anegdotka. Podobnych zdjęć mam już kilka, śmieszna sprawa ale już w kilku miejscach na świecie zdarza mi się wpaść na jakiegoś "misiaczka" :)


Pozdrawiam
Kasia 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz